4.2.06

Äidin opetukset

Äitini opetti minut arvostamaan kunnolla tehtyä työtä.
"Jos meinaatte toisenne tappaa, niin tehkää se ulkona. Siivosin juuri!"

Äitini opetti minulle uskontoa.
"Sinun on paras rukoilla, että tuo lähtee tuosta matosta!"

Äitini opetti minulle logiikkaa.
"Se on niin siksi, koska minä sanon niin!"

Äitini opetti minulle lisää logiikkaa.
"Jos putoat siitä keinusta ja katkaiset niskasi, et pääse kauppaan
kanssani!"

Äitini opetti minulle ironiaa.
"Jatka vielä itkemistä, niin annan sinulle syyn itkeä!"

Äitini opetti minulle pysyvyyttä.
"Istut siinä niin kauan, että kaikki herneet on syöty!"

Äitini opetti minulle ilmatiedettä.
"Näyttää, kuin tornado olisi pyyhkäissyt huoneessasi!"

Äitini opetti minulle kärsivällisyyttä.
"Odotas, kun päästään kotiin!"

Äitini opetti minulle genetiikkaa.
"Olet ihankuin isäsi!"

Äitini opetti minulle iän tuomaa viisautta.
"Kun olet minun ikäiseni, ymmärrät!"

Äitini opetti minulle oikeudenmukaisuutta.
"Jonain päivänä, sinulla on lapsia .. ja toivon, että ne ovat ihan
samanlaisia kuin sinä!"


0 Comments:

Post a Comment

<< Home